Mother/Daughter dinner

Vacation 2014

mallorca1

Så blev det weekend! Den første uge tilbage på arbejde, er gået rigtig stærkt, selvom jeg lige skulle igang igen. Nu står den på en afslappende weekend, forhåbentligt uden for meget regn. Den sidste uges tid, har stort set budt på regn hver dag, så det er noget af et spring fra 3 måneders sommer i Danmark og en lille smuttur til Mallorca. Jeg krydser i hvert fald fingre for mere solskin :)

Her til aften lavede Daniel den lækreste mørbradgryde med ris til – det blev rigtig godt! Imens kunne jeg få kigget alle vores ferie billeder igennem, og samtidig drømme mig tilbage på dejlige Mallorca. Så jeg undskylder for billedstormen, men Mallorca er virkelig et skønt sted.

Ovenfor er der billeder fra Cala Gran, som var den bugt, der var tættest på vores hotel. Her var vi nede en enkelt dag, hvor den stod på strandhygge og læsning. Derudover var vi ude og se drypstenshuler en dag. Her valgte vi, at besøge Cuevas del Drach, hvor der under turen er en lille koncert, hvor musikerne sejler på en sø inde i selve hulen. Det er virkelig en flot oplevelse!
Vi fik skam også tid til, at ligge ved poolen på hotellet, hvor den stod på ren afslapning! Anden sidste dag fandt vi så disse dejlige senge med udsigt til poolen, som vi kunne benytte på hotellet. Det skulle vi have vist fra dag 1, så havde vi været der hele tiden ;)

food

Vi fik prøvet en masse forskelligt mad på Mallorca, men ofte spiste vi på Marina’en i Cala D’or, da der er en rigtig hyggelig stemning og du sidder lige ned til vandet og bådene. Og så er maden rigtig god!
En anden ting jeg selvfølgelig også fik eksperimenteret med, var deres is. Der skal mindst én is til om dagen, når man er på ferie. Og vi fandt hurtigt en butik med italiensk is (hvilket jo bare er det bedste!), som vi besøgte flere gange i løbet af ferien. Jeg fik både prøvet hvid chokolade is, Ferrero Rocher is og Kinder is.

sommerhusDa vi kom hjem fra Mallorca, havde vi en uges ferie inden arbejdet gik i gang igen. Vi nåede bl.a. en tur til grænsen og fik besøgt familien. Den ene dag lånte vi en tandem, for at cykle ud til min mor og hendes kæreste i sommerhus. Små 55 kilometer lød som en fin tur og vi var mere end friske, da vi drog af sted. Mén efter de første 30 kilometer, fandt vi begge ud af, hvor dum en idé, det virkelig var ;) Man kan vist roligt sige, at jeg var lykkelig for, at nå frem til sommerhuset og komme af cyklen igen. Benene kunne simpelthen ikke mere – og vi tog heller ikke turen hjem igen ;)

Til gengæld blev vi forkælet med lækkert mad og efterfølgende en tur til Søndervig. Vi mente nemlig, at vi fortjente den største is efter cykelturen. Dog lød en is med 6 kugler, guf, softice og en flødebolle som en lidt for stor udfordring, da vi “nøjes” med en is med 4 kugler.

Husk at I stadig kan nå, at deltage i konkurrencen om jeres helt egen kalender! Jeg finder vinderen på søndag :)